Dvě ženské fosilie držící se na nohou do poslední chvíle. Moment pro vyčerpáním se rovná momentu před extází. Už od 11.00 meleme z posledního. Ve stavu konstantního vyčerpání se ukládáme na kolena a ohýbáme naše končetiny do různých tvarů. Směrem k ženským předkyním, ke gestům, tikům a nervozitám, které jsme si uložili do paměti od našich babiček a z fotek žen SNP.
Zkamenělá a ztuhlá těla participují na tanečním maratonu překarizované profese "nezávislé" umělkyně na Slovensku. Můžeme tančit pro důstojné pracovní podmínky, pro právo na odpočinek, pro angažování se uměleckých organizací v globálních otázkách. Jsme nalomené a raněné, a přitom snílkovsky nepřestáváme hledat hravost, senzuálnost a slast.
V tanečním představení Weak Women emancipujeme slabost, únavu, bolest a vyčerpání. Snažíme se podívat na tyto stavy jako zdroje, které nám pomáhají tvarovat dílo. Ztělesnit naši představu současné ženy, která se snaží nepředstírat a uklidňovat situaci. Naopak hledá vzrušení v momentech trápení a vyčerpání.
ENG
Two female fossils clinging to their feet until the last moment. The moment before exhaustion equals the moment before ecstasy. We have been grinding from the last since 11.00. In a state of constant exhaustion, we get down on our knees and bend our limbs into various shapes. Towards the female forerunners, to the gestures, tics and nervousness that we have stored in our memory from our grandmothers and from photos of SNP women.
Petrified and frozen bodies participate in the dance marathon of the precarized profession of "independent" artist in Slovakia. We can dance for decent working conditions, for the right to rest, for the involvement of art organizations in global issues. We are broken and wounded, yet we never stop searching for playfulness, sensuality and pleasure.
In the Weak Women dance performance, we emancipate weakness, fatigue, pain and exhaustion. We try to look at these states as resources that help us shape the work. To embody our idea of a contemporary woman who tries not to pretend and calm the situation. On the contrary, he looks for excitement in moments of suffering and exhaustion.
Sdílejte akci s přáteli! Podpoříte tím rozvoj regionu.